6. Jouw verplichtingen

Verplichtingen jegens Onlinebuurtbakker.nl

  1. Je moet de door ons gevraagde bakkerij informatie verstrekken en je moet ervoor zorgen, dat de bakkerij informatie altijd accuraat is en up-to-date wordt gehouden. De door jou verstrekte bakkerij informatie wordt gereproduceerd en aan klanten getoond op het BuurtBakker platform en/of de zoekmachines (bijv. Google) ten behoeve van marketingactiviteiten. Wij behouden ons het recht voor om kennelijke spellings- of opmaakfouten in de gereproduceerde bakkerij informatie te corrigeren, maar je behoudt de volledige verantwoordelijkheid om de juistheid van deze informatie te waarborgen en ervoor te zorgen, dat deze te allen tijde up-to-date is.

  1. Waar nodig en mogelijk ben je bevoegd om zelf wijzigingen aan te brengen in bepaalde onderdelen van de bakkerij informatie en je bakkerij te beheren op het platform. Wij verbinden ons er niet toe om verstrekte informatie te controleren en zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het controleren van verstrekte bakkerij informatie of aangebrachte wijzigingen en je blijft te allen tijde volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor verstrekte bakkerij informatie of aangebrachte wijzigingen, de nauwkeurigheid en volledigheid van bakkerij informatie en de overeenstemming van bakkerij informatie met alle toepasselijke wet- en regelgeving in dit verband, inclusief (maar niet beperkt tot) vereisten met betrekking tot voedselveiligheid, allergenen en additieven en andere vereisten zoals gedocumenteerd in de overeenkomst. Wanneer het niet mogelijk of toegestaan is om dergelijke wijzigingen zelf door te voeren, moet je de wijzigingen in de bakkerij informatie ten minste veertien (14) dagen voordat deze van kracht worden aan ons door te geven, zodat wij de gewijzigde informatie, zoals die op het platform staat, kunnen verwerken.

  1. Je mag geen links naar websites of advertenties van derden op het platform opnemen en je maakt geen gebruik van diensten zoals zoekmachine-adverteren en/of soortgelijke diensten die de handelsmerken gebruiken zonder onze uitdrukkelijke toestemming.

  1. Je moet ons onmiddellijk nauwkeurige en volledige informatie geven over eventuele allergenen in je voedsel in overeenstemming met de geldende wetten en normen. We kunnen je ook vragen om meer informatie te verstrekken, inclusief de ingrediëntenlijst voor elk product in het assortiment. We zullen de allergeneninformatie die je verstrekt opnemen op het platform. Je bent er verantwoordelijk voor dat alle allergeneninformatie die je verstrekt (zowel aan ons voor opname op het platform als rechtstreeks aan klanten of klantdiensten die contact met je opnemen om details met betrekking tot de goederen op te vragen) volledig accuraat, volledig en up-to-date is met betrekking tot de voedselproducten die op dat moment voor je bakkerij worden bereid. Klanten kunnen naar jou worden verwezen (of wij kunnen namens de klanten contact met je opnemen) met vragen over allergenen. Wij nemen niet de plicht op ons de allergeneninformatie namens jou te controleren, noch zijn we aansprakelijk voor het controleren hiervan namens jou.

  1. Je moet Onlinebuurtbakker.nl onmiddellijk informeren als een voedselinspectie-instantie of een andere autoriteit een overtreding bij jou of je werknemers constateert van de toepasselijke voedselwetgeving of enige andere wet- of regelgeving.

  1. Indien een klant bij ons een klacht indient over een bestelling of je levering en wij je de details van de klacht geven, moet je zo snel mogelijk de klant een reactie geven en in redelijkheid handelen en met die klant en ons samenwerken om tot een snelle oplossing te komen.

  1. Je mag geen marketingmateriaal gebruiken in verband met de uitvoering van bestellingen, dat logo's/branding van onze concurrenten bevat.

  1. Als wij kosten hebben gemaakt als gevolg van een klacht over je goederen, diensten of gedrag (ook als je een bestelling hebt afgewezen), ben je verplicht deze kosten volledig aan ons te vergoeden.

  1. Gedurende de looptijd is het je niet toegestaan:

(a) je bedrijf te runnen op een manier die schadelijk is voor ons bedrijf, onze goodwill of onze reputatie;

(b) je in te laten met enige handeling of omissie die schadelijk is voor ons bedrijf, onze goodwill of onze reputatie; of

(c) iets doen of zeggen dat beledigend is en ons in diskrediet kan brengen of onze reputatie kan schaden;

(d) je onfatsoenlijk of respectloos gedragen ten opzichte van klanten, onze medewerkers of leveranciers;

Indien je in strijd met dit Artikel 8.9 handelt, kunnen wij een deel van de diensten beperken, opschorten of beëindigen, of deze overeenkomst beëindigen in overeenstemming met Artikel 14.1 of 14.3 (voor zover van toepassing).

Gelijke-prijsgarantie

  1. Gedurende de looptijd van de overeenkomst moet je de gelijke-prijsgarantie toepassen. Als je de gelijke-prijsgarantie schendt, wordt het verschil tussen de prijs als vermeld op het platform en de prijs die buiten het platform wordt berekend:

i. door ons aan jou in rekening gebracht; en

ii. door ons aan de Klant vergoed door middel van het verstrekken van een voucher.

Je past de prijzen, kortingen of anderszins op het platform onmiddellijk aan, aan de prijzen op je eigen website en assortiment. We kunnen ook je prijzen, kortingen of anderszins op het platform aanpassen aan de prijzen op je eigen website en assortiment.

Verplichtingen jegens Klanten

  1. Je bereidt, verwerkt en verpakt de goederen met alle redelijke zorg en vaardigheid, waarbij je ervoor zorgt dat de goederen ook daadwerkelijk:

(a) veilig zijn voor consumptie;

(b) aan de verwachte standaard voldoen;

(c) hygiënisch zijn gemaakt, verpakt, getransporteerd (indien van toepassing) en opgeslagen;

(d) van een juist etiket zijn voorzien; en

(e) zijn gemaakt in overeenstemming met aanvullende redelijke instructies van de klant;

(f) zijn gemaakt met de juiste ingrediënten zoals die aan de klanten zijn gecommuniceerd.

  1. Je erkent en gaat ermee akkoord dat, zodra een klant een bestelling heeft geplaatst via het BuurtBakker platform, er een contract voor de levering of afhaal van goederen tot stand is gekomen tussen jou en de klant en dat je een bestelling die door een klant is geplaatst moet uitvoeren in overeenstemming met de bestelgegevens. Als je een bestelling die je ontvangt niet binnen een redelijke termijn bereidt en levert of de klant in staat stelt deze af te halen (daar waar je verantwoordelijk bent voor de levering of afhaalmoment), of indien je anderszins je verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst niet nakomt, kunnen wij alle redelijke maatregelen nemen die wij nodig achten (inclusief het terugbetalen van de klant namens jou en op jouw kosten) om een negatieve klantervaring te mitigeren.

  1. Je moet alles in het werk stellen om beschikbaar te zijn om alle bestellingen die je van ons ontvangt te accepteren en tijdens je openingstijden per e-mail en telefoon bereikbaar zijn. Als je niet in staat bent om bestellingen uit te voeren, moet je je status wijzigen in 'offline' of op ‘onzichtbaar’ zetten, zodat klanten geen bestellingen kunnen plaatsen. Als je een bestelling niet kunt uitvoeren, moet je ons zo snel mogelijk op de hoogte stellen, zodat we de klant kunnen informeren. Als je een of meer gerechten in een bestelling niet kunt leveren, moet je de klant tijdig na ontvangst van de bestelling hiervan op de hoogte stellen en de klant een redelijk alternatief bieden. Niet-naleving geeft ons het recht om de levering van diensten op te schorten.

  1. Wanneer de bestelling alcohol of andere goederen met een leeftijdsbeperking bevat, erken je dat je er als enige verantwoordelijk voor bent dat de klant ouder is dan de relevante wettelijke leeftijd voor de aankoop van goederen met een leeftijdsbeperking. Je bent verplicht om de klant te vragen zich bij de levering of de afhaling te identificeren in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Als de klant zich niet voldoende kan identificeren of niet voldoet aan de minimum leeftijdsvereisten, moet je weigeren de betrokken producten aan de Klant te leveren.

  1. Je kunt een bestelling annuleren als:

(a) de klant de bestelling heeft geplaatst met onjuiste contact- of adresgegevens;

(b) Je goederen niet langer beschikbaar zijn en de klant het door jou aangeboden alternatief niet accepteert; of

(c) er sprake is van overmacht bij je bakkerij.

  1. Je moet je verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst nakomen en ervoor zorgen dat je werknemers, vertegenwoordigers en opdrachtnemers deze nakomen.

  1. Je moet alle redelijke instructies opvolgen die wij je geven met betrekking tot de uitvoering van je verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst, met inbegrip van het BuurtBakker platform.

Last updated